نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا می‌گوید که رئیس جمهوری فعلی این کشور با استفاده از جنگ اوکراین به‌دنبال مهندسی تغییر نظام در روسیه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد فایل صوتی رابرت مالی گفت: اینکه آقای مالی در این فایل صوتی چه گفته، مسؤولیت دولت آمریکاست که باید روشنگری کنند.
یکی از نمایندگان پارلمان عراق تاکید کرد که آمریکا تمام تلاش خود را برای از خنثی کردن دستاوردهای دولت عراق به وسیله استفاده از اهرم وضع تحریم‌ها، به کار گرفته است.
دبیرکل جنبش نجباء عراق از مسئولان کشورش خواست که با ابزارهای قانونی از فعالیت منحرفان جنسی جلوگیری کرده و به همه روابط موجود با دولت آمریکا که نماد و مروّج همجنس‌بازی است، پایان دهند.
یک پژوهشگر امور بین‌الملل با اشاره به درگیری‌های مسلحانه در سودان تاکید کرد که قدرت‌های منطقه‌ای و بین المللی با سوء استفاده از این درگیری‌ها به دنبال تحقق منافع خود هستند.
«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در تشریح سیاست واشنگتن در قبال چین به نمایندگان مجلس سنا هشدار داد که کاهش بودجه نظامی باعث تضعیف توانایی واشنگتن در رقابت با چین می‌شود.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در سخنانی تأکید کرد: آمریکا کلاهبرداران و راهزنان را در دولت اوکراین مستقر کرده‌است.
وزارت خزانه داری آمریکا از وضع تحریم های جدید علیه اشخاص و نهادهای روسی در سالگرد جنگ اوکراین خبر داد.
ویدئویی از یک قطار باری حامل ده‌ها تانک در کانزاس آمریکا منتشر شده که گفته می‌شود قرار است به اوکراین ارسال شود. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در جریان اظهارات خود در روز چهارشنبه اعلام کرد دولتش در نظر دارد ۳۱ تانک به اوکراین بفرستد تا اوکراینی‌ها بتوانند از سرزمین خود محافظت کنند. به‌ گفته رئیس جمهوری آمریکا ارسال این تانک‌ها توان تهاجمی اوکراین را بالا نمی‌برد و روسیه نباید نگران حمله این کشور به خاک خود باشد. دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، گفته که این تصور درست نیست که فراهم آوری این تانک‌ها قدرت اوکراین را بیشتر می‌سازد. این تانک‌ها مانند سایر تانک‌ها قابلیت سوختن دارند.
در خاورمیانه جدیدی به سر می‌بریم که نقش آمریکا کم‌رنگ شده و حضور و مداخلات آمریکا در منطقه تضعیف‌شده و کشور‌های منطقه مخصوصا کشور‌های قدرتمند منطقه به‌دنبال تنوع بخشیدن در سیاست خارجی‌شان هستند؛ حتی عربستان و مطمئنا ایران و ترکیه، که باعث شود وابستگی سیاسی امنیتی به آمریکا تا حدود زیادی از بین برود؛ حتی برای متحدینی مانند عربستان. این امری است که برای سیاست‌های راهبردی تهران خیلی پراهمیت است.
رسانه‌های ایتالیا اعلام کردند مشاور امنیت ملی دولت آمریکا اخیراً در تماسی تلفنی با مشاور نخست‌وزیر تأکید کرده رُم ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین را سرعت ببخشد.
چاک شومر و جان کورنین، سناتورهای آمریکایی مشغول لابی کردن هستند تا دولت این کشور تجارت با تراشه سازان چینی را ممنوع کند.
در ادامه افزابش تنش داخلی بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها، دستگاه قضایی آمریکا بازرس و دادستان ویژه‌ای برای پرونده رئیس‌جمهوری پیشین این کشور منصوب کرده که تخصص آن بررسی جنایات جنگی است.
منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: بحث درباره بازبینی فعالیت‌های تجاری ایلان ماسک در مراحل اولیه قرار دارد و مقامات دولت آمریکایی در حال بررسی ابزار‌هایی است که به دولت فدرال اجازه می‌دهد برای بازبینی فعالیت‌های تجاری ایلان ماسک از آن‌ها استفاده کنند.
به گفته دارل عیسی، مشکل اصلی در جریان مذاکرات، تحریم‌های مرتبط با تروریسم علیه ایران و هم‌پیمانان آن است و تهران امتیازاتی در این راستا می‌خواهد که نه جمهوری‌خواهان و نه دموکرات‌ها حاضر به پذیرش آن‌ها نیستند.
معاون وزیر خارجه کوبا، تأکید دارد که طرح‌های آمریکا با عنوان «پیشبرد دموکراسی در کوبا»، غیرقانونی و مداخله‌جویانه و هدف از آنها، سرنگونی دولت این کشور است.
سخنگوی دولت موقت طالبان در سخنانی آمریکا را مانع به‌ رسمیت شناخته شدن دولت موقت در افغانستان خواند.
یک منبع آمریکایی گفته است که دولت بایدن از چند طریق به ایران پیام داده که به‌دنبال تشدید درگیری‌ها در سوریه نیست.
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به تلاش آمریکا برای فرسایشی شدن مذاکرات برجام گفت: آمریکا به دنبال وقت کشی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه از دریافت پاسخ آمریکا به نظرات ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها طی عصر امروز خبر داد.
رئیس اداره اطلاعات ستاد کل روسیه از بخشی از کارشکنی های آمریکا در مسیر جلوگیری از رسیدن سوریه به ثبات پرده برداشت.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه رویکرد متناقض دولت آمریکا در مداخله در امور داخلی سایر کشورها را هدف انتقاد قرار داد.
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان گفت: بدون شک آمریکایی‌ها در افغانستان شکست خوردند.
مقامات ارشد دولت آمریکا، همتایان اوکراینی خود را در جریان بسته امنیتی جدید حمایتی واشنگتن از کی یف قرار دادند.
مقامات ارشد دولت آمریکا، همتایان اوکراینی خود را در جریان بسته امنیتی جدید حمایتی واشنگتن از کی یف قرار دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ